Adventstiden

Tiden mens vi venter på jul, en blandet følelse av deilig tid, men også slitsomt og stressfullt.

Det er kos med mange sammenkomster og deilige middager med gode venner, familie, kollegaer, kunder, leverandører… alle mulige relasjoner. Det er deilig å se all julepynt både i butikker og i alle hjemmene. Det er stemningen før jul som er viktig, for når nyttårsfeiringen er overstått, starter man fresh og klar for et nytt år, og dermed bør julepynten ryddes bort.

Adventstiden kan også bli sett som en slitsom tid, da det er kaos over alt, både på jobb, på veiene og i butikkene. Noen ganger lurer jeg på hvor alle disse menneskene er ellers i året. Synd at det er slikt hysteri med julen. Forjulstiden skal jo være en fin tid til å gjøre refleksjoner og ha det gøy.

Jeg er i allefall klar for jul og har fått julestemning i mitt hus; og jeg gleder meg veldig til mange fine juledager med familien!

IMG_20121215_154944

IMG_20121215_155343

IMG_20121215_155651

IMG_20121215_162039

IMG_20121215_160504

IMG_20121215_161217

IMG_20121215_161658 IMG_20121215_160238

Jeg har også noen unike fine nisser og engler, som er håndlaget i detalj. Disse dukkene er laget av min svigermor Isolde Garm, nissene blir også kalt for Isoldenissene. Kanskje du kjenner igjen navnet dersom du har hennes nisser, bøker eller gått på kurs hos henne.

IMG_20121215_160649 IMG_20121215_160759 IMG_20121215_161345

Ha en fortsatt fantastisk forjulstid! 🙂

About garminspiration

Nyter livet og gjør det som gleder meg mest! Har en ellers så travel hverdag som prosjektleder i IT/ telekombransjen, men utnytter all fritid til å reise og ha det morro sammen med familien min. Hilsen Heidi Vis alle innlegg av garminspiration

4 responses to “Adventstiden

  • Lauren

    Flotte bilder! Sant vi bør sette av mer tid til refleksjoner i førjulstiden. Det skal jeg huske de nærmeste dagene nå før jul.

  • lindajuanette

    Fine bilder og flotte dekorasjoner! Og Isoldedukker, engler og nisser kjenner jeg godt til, jeg har laget mange av disse i årene som har gått etter at jeg var på kurs hos Isolde 🙂 Nissen jeg laget på kurset heter Ola, og han er husnissen vår som får sitte fremme hele året 🙂

    • garminspiration

      Hei Lindajuanette,

      Takk skal du ha!
      Moro å høre at du kjenner til Isoldedukkene.
      Jeg fikk en hatt i julegave som jeg skal bruke på min nisse nå som jula er over, slik at han også kan stå framme året rundt! De er jo så fine, og jeg er helt enig, de bør ikke gjemmes bort sammen med julepynten.
      Isolde blir nok veldig glad når hun får høre om din Ola, takk for at du delte det med meg ☺

Legg igjen en kommentar

